Pagina's

dinsdag 3 april 2018

De jurk die direct haar aandacht trok

Twee weken geleden ging ik voor de derde keer op naaiweekend in Zutendaal. Het was deze keer wel spannend of ik mee kon want de weken ervoor had ik, net zoals heel veel mensen, enorme last van de griep. Gelukkig voelde ik me de dag voor het weekend begon eindelijk een beetje beter en besloot ik om alsnog een deel half afgewerkte projecten en wat stofjes in een boodschappen tas te mikken en mee te gaan.

Eén van de projecten was een nieuw patroontje van Bebekins, de Laney dress. Ik had al een proefversie gemaakt uit een oud laken en dat was zo mooi geworden dat ik besloot om een gekoesterd stofje van vorig jaar te verknippen.
Femke haar oogjes begonnen direct te blinken toen ze deze jurk tussen al de andere creaties zag. Ze wilde hem graag direct aandoen en hoe kon ik dat nu weigeren. De oplettende lezer (en ikzelf vooral!) ziet zeker en vast wat plooien die er normaal niet horen te zijn. De jurk kwam dan ook rechtstreeks uit die boodschappentas!

De lage taille en de rok die net tot boven de knie komt zorgen voor een vintage look. Net zoals we dat hier graag zien. Al had ik de rok misschien toch nog wat langer moeten maken want omzomen durfde ik niet meer. Het werd dan maar een rolzoom. Bij dit dunne schuivende stofje was dat ook nog eens de gemakkelijkste oplossing.
Het originele patroontje voorziet een sluiting met knopen aan de achterkant. Erg mooi maar niet zo praktisch voor op school tijdens de turnlessen. Ik veranderde het patroontje dus een beetje en werkte met een blinde rits. Deze zit er volledig onzichtbaar in. Zelfs de strepen lopen prachtig door en ik vergat er gewoon een foto van te nemen... Ach ja, dit blije gezichtje is toch veel leuker om naar te kijken dan naar de achterkant toch?

Femke mocht met haar mooie jurkje op de cover van dit nieuwe patroon! Hier kan je onze covergirl bewonderen en het patroontje bestellen moest je er ook eentje willen maken.

Van de witte testversie plaats ik nog een foto op instagram moest je deze ook eens willen zien en ook de andere creaties van het naaiweekend kan je daar al eens bewonderen. Ik loop namelijk een klein beetje achter met bloggen...

Hopelijk tot snel!

Groetjes Daisy


Stof: Driessenstoffen
Patroon: Laney Dress and Top van Bebekins 

3 opmerkingen: