Pagina's

zondag 28 mei 2017

Happy anniversary, Sofilantjes!


Sofilantjes bestaat 3 jaar en dat moet gevierd worden! De afgelopen week werd er door Anne zelf een mini blogtour op poten gezet en waren er mooie prijzen te winnen op haar facebookpagina. Maar... vandaag houden we met enkele bloggers nog een surprise blogparty. Een blogparty om haar te feliciteren en haar geweldige patronen nog eens extra in de kijker te zetten.

Er zijn ondertussen 21 Sofilantjes patronen maar ik wist direct wat ik zou maken voor deze blogparty. De Otium sweater die ik eind vorig jaar maakte in een stofje van Chat Chocolat is één van mijn favoriete kledingstukken. De trui zag amper de binnenkant van de kleerkast en ondanks het vele wassen blijft hij super mooi. Toen de nieuwe collectie van Chat Chocolat uitkwam wist ik direct dat het tijd was voor een tweede exemplaar van de Otium sweater.

Deze keer liet ik de strik achterwege en koos ik voor de gewone rug. Om het geheel te breken voegde ik een rits toe in de zijnaad. Zo een zichtbare rits inzetten, dat was toch iets heel anders dan de blinde ritsen die ik gewend ben. Maar met het tornmesje bij de hand en wat rijggaren kwam het helemaal goed.
Buiten foto's maken bij temperaturen van meer dan 30 graden zag ik niet zitten, vandaar dat ik de foto's binnen nam. En weet je wat het ergste is, nu hoop ik stiekem dat het buiten snel wat frisser wordt. Want dan kan ik mijn nieuwe trui aandoen.

Dit is echt een trui "om in te wonen". De Otium zit als gegoten en de binnenkant van deze sweater is zo zalig zacht! Ik wou dat ik jullie kon laten meevoelen.
Ik ben er zeker van dat ook deze trui de binnenkant van de kast weinig zal zien. Want ook al is het prachtig weer, 's ochtends en 's avonds kan het best nog wel eens fris zijn en dan is deze koukrimp heel blij met een extra trui erbij.

Dus nu rest me alleen nog te zeggen een dikke proficiat Anne met je geweldige patroontjes. Dat er nog vele Sofilantjes patronen mogen volgen!
Wil je graag weten hoe Evi op het idee kwam om Sofilantjes in de bloemetjes te zetten, de verhalen lezen over de naaidag bij Cas en Nina, wie er met mij mee kwam naaien en bovenstaande creatie maakte of gewoon nog meer mooie creaties ontdekken? Ga dan zeker eens een kijkje nemen op deze blogs:


Hopelijk tot de volgende keer!
Groetjes Daisy
https://www.bloglovin.com/blogs/molemiekes-naaiblog-12446285



10 opmerkingen:

  1. Kei mooi. En het was gezellig eh ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker! Doen we snel nog eens. En nog merci voor de bubbels mee te brengen ;-).

      Verwijderen
  2. Super mooi gedaan! Toffe kleur voor het stofje gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Ik snap dat je graag wat kouder weer wilt nu ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. staat je prachtig en ook de tienerdochter hier is er fan van
    www.stokstaartjedoethetzo.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht al dat het de laatste sweater was uit de lmv, heeft ook zo'n ritsjes. Helemaal hip dus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel toffe sweater. Echt tof met die ritsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, da's helemaal mijn ding! Zo'n sweater zou ik ook nog wel willen! Leuk met dit ritsjes!En ik dacht ook even dat het de sweater uit de LMV was :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind dit meer dan geslaagd. Goed idee en mooie stofkeuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel knap gedaan! Dit patroon verdient absoluut wat meer aandacht en zo'n prachtexemplaar als deze laat zien waarom.

    BeantwoordenVerwijderen